איילת שקד: "אומרים שביבי קוסם? שיפתור את הפלונטר"

    דבורה גינזבורג : צילום: פייסבוק No Comments on איילת שקד: "אומרים שביבי קוסם? שיפתור את הפלונטר"
    23:38
    16.05.24
    אבי יעקב No Comments on מתארגנים לקראת חג השבועות? ב'מקס סטוק' תמצאו הכל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חברת הכנסת החילונית מהבית היהודי התארחה בפורום חרדי בירושלים והסבירה מדוע חברה מפלגתה ליאיר לפיד ("זה ישרת את העקרונות שלנו") התייחסה לחוק הגיוס ("לא כל בחור בנוי ללמוד תורה") וחזרה על ההצהרה שהחרדים הם אחים ("אם לא הייתם חשובים לי, לא הייתי טורחת להגיע")

    כמה עשרות צעירים חרדים הגיעו בסוף השבוע למפגש במלון ליאונרדו בירושלים, במסגרת המיזם "ליל שישי אקטואלי" במסגרתו באים צעירים חרדים תושבי העיר, לשמוע פוליטיקאים ואנשי ציבור בנושאים העומדים על סדר היום.
    הפעם התארחה בפורום חברת הכנסת איילת שקד שדיברה על המשא ומתן הקואליציוני, חוק הגיוס והכנסת חרדים לשוק העבודה. בהתייחסה לסוגיית כניסתן של המפלגות החרדיות לממשלה האשימה שקד את ראש הממשלה בנימין נתניהו באחריות למצב הסבוך: "ראש הממשלה היה קרוי לפני מספר שנים "הקוסם". אם הוא הקוסם, שיתיר את הפלונטר, זו אחריותו למצוא פתרון למצב שנוצר".
    שקד הסבירה כי נתניהו, שקיבל 31 מנדטים בבחירות , התכוון להקים קואליציה של 'יש עתיד' וחרדים בלבד, בלי הבית היהודי ובעצם אילץ את נפתלי בנט לחבור ליאיר לפיד "חבירה ליש עתיד תוכל לשרת את עקרונות הבית היהודי" הסבירה הח"כית.

    מנחה הכנס, העיתונאי החרדי יעקב ריבלין טען בדבריו כי נתניהו עשה טעות גדולה , בכך שלא יצר קשר עם בנט בתחילת המשא ומתן הקואליציוני. בפנותו לשקד שאל ריבלין למה מתכוונים אנשי הבית היהודי כשהם מדברים על "טובת הציבור החרדי"?. שקד: "אם לא הייתם חשובים לי, לא הייתי טורחת ומגיעה לפה בשעה 22:00 בלילה כשבתי בבית בוכה. אכפת לי מכם, אני רואה בכם אחיי וזוהי לא קלישאה". בתגובה זכתה למחיאות כפיים סוערות. "אכפת לי", חזרה ואמרה "אבל המציאות במדינה היא שכיום בכיתות א במדינה 25% מן התלמידים שייכים למגזר החרדי. לא ייתכן שאחוז כה משמעותי מהאוכלוסייה לא יהיה שותף לנטל המיסים העבודה והצבא. האחריות כאן מוטלת גם על הצבא, אבל גם עליכם. לא כל בחור בנוי ללמוד תורה מהבוקר עד הערב"
    לבקשת הקהל הרחיבה חברת הכנסת בנושא המתווה לשוויון בנטל המוצע מטעם הבית היהודי "אין שום טעם לגייס חבר'ה חרדים בגיל 26. זה עול כלכלי שהמדינה לא צריכה לשאת". בהתייחסה לסנקציות המוצעות לחרדים שלא יתגייסו הבהירה שקד כי על פי המתווה של הבית היהודי לא מדובר על סנקציות פליליות, ואף אחד לא יישב בכלא. לדבריה, ההצעה היא לנקוט בסנקציות כלכליות, כמו למשל ביטול הנחה בארנונה וביטול הטבות נוספות.
    עם תום הערב אמרה שקד: "אני שמחה מאד על המפגש הזה, שפותח דלת לשיתוף פעולה וקירוב בנינו לבין המגזר החרדי. אני מודה לכם, וזה לא מובן מאליו, שבאתם לשמוע אותי, ומקווה שבעזרת ערבים כאלו, נוכל להבין אחד את השני יותר".



    0 תגובות